HomePortalLatest imagesRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password

 

 Aanmelden op Mont Royal

Go down 
+9
Cath
Raghnal
Ulfrick of Loxley
Caell
Vincent
Zomolz
Carisse
karel.
Hendrick
13 posters
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
Hendrick
Head Security
Hendrick


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 2012-03-18

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptySat Jun 15 2013, 10:59

Aangekomen op het binnenplein roept Hendrick een staljongen naar zich toe welke zich meteen aan het werk zet. Met een beleefde glimlach draait hij zich terug om naar de gaste welke op dat moment de koets uit klautert en haar ogen over de omgeving laat glijden. Zoals aangeleerd wacht Hendrick geduldig af tot de dame hem terug aanspreekt. De andere wachter had zich subtiel van het gezelschap onttrokken en was het huis binnen gesneld, de bewoners verwittigend van het nieuwe arriveren. De hoofdwachter is dus zeker niet gehaast. Gekeken naar het  tijdstip, de dag en zijn werkgever kennende, was het een veilige gok dat die nog lag te ronken, iets waarvan het zijn taak was dit soort details privé te houden. Klaarblijkelijk had de dame genoeg gezien wanneer ze Hendrick plots aanspreekt. Als u zo goed wil zijn, mag u mij alvast volgen vrouwe. Het antwoord wordt kort onderbroken en voor een tel speurt de blik van de hoofdwachter de koets af. Eu, is er bagage die naar binnen gebracht mag worden, vrouwe? Een grijnsje wordt professioneel onderdrukt. Ook al zijn het nooit zijn zaken, vanaf hij hier begon te werken heeft Hendrick zich altijd graag verdiept in de vele twisten die in zich in de villa afspelen. Het verwerken van roddels die hij hier en daar opvangt en het uitdokteren van de vele intriges maken deze job voor Hendrick zo levendig en boeiend en ook nu komt zijn nieuwsgierigheid weer boven drijven.
 

_____________________
[Er zal weldra een RP gestart worden in de familiale vertrekken, u mag zich, wanneer binnen in de villa, verder naar daar begeven.]
Back to top Go down
Cath

Cath


Aantal berichten : 1510
Registratiedatum : 2013-06-13

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptySat Jun 15 2013, 14:00

Ze kijkt naar haar spullen achterop de koets als de wachter ernaar vraagt. Ze weet het zelf niet goed wat ze ermee moet. Ze heeft geen idee verder van het hoe en wat. Wel heeft ze de grootste koffer nodig. Daar zit een andere jurk in, die ze zal dragen tijdens de jacht. Een waarin ze makkelijker kan rijden door de vorm hoe de rok is gesneden. De koffer met haar dameszadel zal naar de stallen moeten en verder kan het bij de koetsier blijven. Spullen van waarde neemt ze niet snel mee op een langere reis. Een les van haar vader. Ik zal me straks om moeten kunnen kleden voor de jacht, dus als u zo vriendelijk wil zijn om de grootste koffer naar een kamer te brengen waar dat kan en waar ik me ook kan opfrissen? De zwarte koffer bevat mijn zadel dus die mag naar de stallen en de rest kan voor nu wel bij de koetsier blijven. Ineens dringt het tot haar door dat de andere wachters uit het zicht verdwenen zijn en dat ze enkel met de hoogte in rang nog te maken heeft. Ze kijkt over haar schouder en ziet dat de koetsier bezig is met een staljongen en de paarden. Ze hoort de koetsier instructies over de paarden geven al lijkt het haar wat overdreven. De staljongen zal vast wel weten hoe hij met de dieren om moet gaan. Ze loopt naar de koetsier toe en zegt hem dat ze een deel van haar spullen bij hem laat en dat ze hem later zal laten weten hoe de rest zal verlopen. Dan loopt ze terug naar de wachter en knikt beleeft naar hem ten teken dat ze klaar is om naar binnen te gaan.

_______
[Ik wacht het af]
Back to top Go down
Hendrick
Head Security
Hendrick


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 2012-03-18

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptySat Jun 15 2013, 14:22

De instructies worden zorgvuldig opgenomen en hoewel de intentie van zijn vraag niet geheel bevredigd wordt, knikt de hoofdwachter beleefd. Prima mevrouw, komt in orde Een gebaar naar de staljongen maakt duidelijk dat deze reeks opdrachten voor hem zijn, de tijd dat Hendrick zelf zijn handen vuilmaakt, is in zijn ogen gepasseerd. Even verschijnt er een grijnsje van leedvermaak op Hendrick’s gelaat wanneer ook de koetsier de reeds geërgerde jongeman bekogelt met aanwijzingen. Zijn opgetogenheid maakt al snel plaats voor een hernieuwde nederige houding wanneer de vrouw hem benadert, klaar om naar binnen te gaan. Een vriendelijk gebaar volgt ter verduidelijking dat ze hem mag volgen. Met wat moeite zwaait de massieve donkerhouten deur open, en zet het duo zich in beweging naar het salon.


_________________
[U mag zich naar hier begeven.]
Back to top Go down
Cath

Cath


Aantal berichten : 1510
Registratiedatum : 2013-06-13

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptySat Jun 15 2013, 17:23

[Sorry, but only users granted special access can read topics in this forum Crying or Very sad]
Back to top Go down
Distan
Chief
Distan


Aantal berichten : 2883
Registratiedatum : 2010-11-10
Location : Leiden!!

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptySat Jun 15 2013, 17:27

OOC wrote:
My bad, moet normaal opgelost zijn! Smile 
Back to top Go down
Maarten de Zwarte




Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 2013-08-07

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptySat Aug 31 2013, 18:29

Hijgend klopt een jonge, gespierde man aan de poorten van Mount Royal. Hij veegt een paar bezwete haarlokken uit z'n gezicht en kijkt beurtelings de stuurse wachters aan. Z'n meester gaat razend zijn dat 't hem zo lang heeft gekost de weg naar het kasteel te vinden.

Morgen, heerschap. Mijn meester, Maarten van Clermont, ook wel gekend als De Zwarte, heeft me gevraagd een boodschap te komen afgeven aan uw meesters. Kan ik daarvoor toegang krijgen? Ik diende het namelijk persoonlijk af te geven.
Back to top Go down
Hendrick
Head Security
Hendrick


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 2012-03-18

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptySat Aug 31 2013, 22:19

Met een domme blik op zijn gezicht kijkt de hoofdwachter de net gearriveerde ruiter aan. Vanwaar de haast? Die periode zou gepasseerd moeten zijn. Met een lome bewegingen heft Hendrick zijn achterwerk op en wandelt de man te gemoed terwijl de bezoeker zijn eerste woorden uit. De naam deed een klein belletje rinkelen ondanks er niet meteen een geassocieerd gezicht te binnen schiet. Een korte knik aan de wachter zijn kant maakt duidelijk dat de bode hem mag volgen.
Komt u maar met mij mee, ik zal kijken of iemand van de familie u kan ontvangen.
Zonder op enige repliek te wachten, draaide Hendrick zich van de jonge heer weg en liep het domein op.
Back to top Go down
Ulfrick of Loxley

Ulfrick of Loxley


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 2013-02-17
Location : 2 Church Road Leiden

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptyFri Sep 06 2013, 20:58

Na lang twijfelen vatte Ulfrick of Loxley moed, "wat heb ik ook te verliezen", dacht hij in zichzelf, en sloop van schaduw naar schaduw richting de poort...


Last edited by Ulfrick on Fri Sep 06 2013, 21:12; edited 1 time in total
Back to top Go down
Ulfrick of Loxley

Ulfrick of Loxley


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 2013-02-17
Location : 2 Church Road Leiden

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptyFri Sep 06 2013, 21:11

Ulfrick wandelde naar de poort snel nog eens kijkend op het briefje dat z'n broer hem gaf, ja dit moest Mont Royal zijn. Dicht bij de poort gekomen ziet hij een poortwachter staan en zegt: Ik zou graag onder vier ogen met Distan spreken
Back to top Go down
Raghnal
Chief
Raghnal


Aantal berichten : 1096
Registratiedatum : 2010-11-30
Age : 823

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptyFri Sep 06 2013, 21:42

De wacht had hem gewaarschuwd dat er een persoon rond de poorten van Mont Royal zat te sluipen, op het eerste zicht was dit een uiterst verdachte zaak. Maar toen de man begon te spreken en een gesprek met Distan verzocht werd de situatie anders.

Laat die man binnen, fouileer hem en begeleid hem naar de ontvangstruimte.
Back to top Go down
Droogi




Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 2016-01-13

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptyWed Jan 13 2016, 22:50

*klop klop*

"Volk!"
Back to top Go down
Lenae

Lenae


Aantal berichten : 587
Registratiedatum : 2012-07-19
Age : 674
Location : Leiden

Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 EmptyMon Jan 18 2016, 22:10

Lenae was uitgenodigd door haar ex-verloofde om weer eens op Mont Royal te komen kijken.
Ze bond het leidsel van haar paard aan een spijl van het hek en trok aan de bel.


Joee! Is m'n kamer nog vrij?
Back to top Go down
Sponsored content





Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Aanmelden op Mont Royal   Aanmelden op Mont Royal - Page 2 Empty

Back to top Go down
 
Aanmelden op Mont Royal
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mont Royal :: Mont Royal (Leiden) :: The Gates - De Poorten-
Jump to: