HomePortalLatest imagesRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password

 

 Aankomst Shivaya

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Shivaya

Shivaya


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 2012-12-16

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptySun Feb 17 2013, 12:53

Haar blik is herhaaldelijk gericht geweest op de poorten van Mont Royal, herhaaldelijk had ze geaarzeld om zich binnen de poorten te begeven. Ze had de vele mensen die binnen kwamen vanaf een afstandje bestudeerd, sommigen zagen eruit alsof ze langer zouden blijven en anderen waren niet zeker of dit het juiste pad zou zijn. Maar zelf had ze nooit de stap richting de poort durven zetten. Deels om een kant te ontkennen van haarzelf, die de laatste tijd toch moeilijk te ontkennen was. Een kant waar ze nu trots op geworden was. Maar ook omdat deze poort in haar ogen symbool stond voor een onomkeerbaar besluit, een besluit dat haar pad misschien niet minder vrij maakte maar wel bepaalde aspecten van haar levensweg vast zou leggen.

Shivaya glimlachte terwijl ze op schrok uit haar gedachten, ze schudde even haar hoofd en vervloekte haar stomme gepeins. Haar voeten trapten tegen een steentje aan. Ze volgde deze steen met haar blik, tot deze van de schuine kant de sloot in gegleden was. Een zachte plons en de steen was uit zicht verdwenen. Een tweede en een derde steentje volgde al snel. Ze nam rustig de tijd om steen na steen de sloot in te trappen. Het water spetterde op en enkele vogels fladderden geschrokken weg. Een nuttloze bezigheid die toch een brede lach wist te veroorzaken. Even was haar hoofd leeg. De poorten van Mont Royal waren dichterbij dan ooit, ze was benieuwd wat er achter deze poorten was.

De nieuwsgierigheid naar Mont Royal brandde, zodra de gedachte hieraan weer in haar hoofd opdook, dreef het haar bij de afleiding van de stenen weg. Het dreef haar weer richting de poort. Met een rustige pas naderde ze de poort. Haar warrige haren had ze in een vlecht over haar schouder hangen, kleine sneeuwvlokken sierden haar hoofd en haar neus was rood geworden van de kou.

In de verte zag ze de wachter staan, deze had haar ook gezien. Een klein lachje verscheen weer even terwijl ze haar pas iets versnelde. Haar ogen gleden langs de wachter en over de poort heen, nog enkele meters en ze was binnen gehoorsafstand.
“Hallo!” Riep ze en ze stak haar hand op om te zwaaien. Ze grijnsde even. De poort was van dichtbij groter dan verwacht en eenmaal bij de wachter aangekomen, nam ze even de tijd om alles in zich op te nemen. Ze wist niet goed wat te zeggen en lachte even naar de heer. “Mag ik binnenkomen?” Vroeg ze, ze zweeg even. “Ik ben Shivaya”. Meer vond ze niet nodig om te zeggen, dus daarom keek ze de man afwachtend aan. Het was aan hem de keuze of hij haar binnen zou laten.
Back to top Go down
Hendrick
Head Security
Hendrick


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 2012-03-18

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptySun Feb 17 2013, 15:47

De laatste dagen was Hendrick niet echt in zijn sas. Enkele weken terug had hij duifjes gekregen van de domeinbeheerders met de opdracht het huis te beginnen ontruimen. Dagen was de hoofdwachter al bezig geweest met belangrijke zaken in te pakken, de meubelen te bekleden met oude lakens opdat vadertje tijd hen niet zou verslinden in het stof. Mont Royal kende een rustige sfeer, verschillende bekende gezichten passeerde dagelijks en ondanks alle heisa in het Graafschap, ging het leventje op het domein van de familie gewoon door. Ook vandaag was een dag zoals een ander. Hendrick had zich in zijn klein kotje naast de poort geïnstalleerd en door een oud boek te bladeren welke hij uit de bibliotheek had geritst. Niet dat de man de letterkunde meester was maar de vele prentjes spraken tot zijn fantasie. Uren gleden zo onopgemerkt voorbij tot de wachter bruusk gestoord werd door een gebons op zijn houten deurtje. Met een zure teut keek Hendrick op en opende enkele tellen later het deurtje. Hij herkende direct de jonge man voor hem. Dat werd tijd knul. Een wrange glimlach verscheen op Hendricks gezicht wanneer hij de velen jaren jongere wachter passeerde in het deurgat. Hendrick had hem zelf enkele maanden geleden aangenomen toen hij de opdracht had gekregen de beveiliging van het domein te verhogen. Vreemde tijden brachten altijd vreemd volk met zich mee, men kon niet voorzichtig genoeg zijn. Ik zal je laten aflossen over een drie tal uur. De knaap glimlachte vriendelijk als antwoord alvorens het deurtje te sluiten. Grinnikend zette Hendrick zich in beweging, maar kwam al na enkele passen terug tot stilstand wanneer een gedaante de poorten naderde. Onbewust legde de hoofdwachten zijn inmiddels al half bevroren hand op het handvat van zijn zwaard en keek achterdochtig toe. Toevallige voorbijgangers kwamen hier zeer zelden en de hoofdwachter kon de naderende persoon niet plaatsen. Hallo! Haar zachte stem verraadde haar geslacht maar toen de vrouw kort daarop voor hem stond, bleef ze een onbekende. Mag ik binnenkomen? Ik ben Shivaya. Geen toevallige voorbijganger dus, maar ook geen tweede naam. Hendrick fronste even en bekeek de vrouw van kop tot teen. De vriendelijke uitdrukking op haar gezicht had iets geruststellen toch verkoos de wachter voorlopig het smeedijzeren hek tussen hen te houden. Goede middag vrouwe, ik euhm.. Op wiens uitnodiging bent u hier, als ik zo vrij mag zijn?
Back to top Go down
Shivaya

Shivaya


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 2012-12-16

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptyMon Feb 18 2013, 21:49

Het was natuurlijk niet zo makkelijk gegaan als ze had verwacht. Ze merkte hoe haar lichaam volledig geinspecteerd werd door de heer, onbewust trok ze haar decollete iets omhoog. De drang om weer te vertrekken kwam op terwijl ze wat ongeduldig wiebelde

Goede middag vrouwe, ik euhm.. Op wiens uitnodiging bent u hier, als ik zo vrij mag zijn?
Ze slaakte een kleine zucht. De gevreesde vraag was gekomen. Ze keek hem inschattend aan. Haar mond bleef gesloten terwijl ze haar haren uit haar gezicht streek. Even kwam ze iets omhoog, om zo haar gewicht van het ene been naar het andere te verplaatsen. Zo bleef het even stil van haar kant. Haar ogen waren bedenkelijk op de man gericht tot er langzaam een kleine glimlach rond haar lippen verscheen.
“Op eigen uitnodiging”

Zei ze met een wat eigenwijze toon in haar stem. Ze keek de wachter aan, in haar ogen was een uitdagende blik verschenen. Ze wist dat hij hoogstwaarschijnlijk de poort voor haar gesloten zou houden, maar mocht dit zo zijn, dan zou ze gewoon weer vertrekken.
Back to top Go down
Hendrick
Head Security
Hendrick


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 2012-03-18

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptyWed Feb 20 2013, 13:49

Hendrick wist niet goed wat ervan te denken. Stond ze nou een loopje met hem te nemen? Op eigen uitnodiging. Toen het antwoord zijn oren bereikte voelde hij een irritatie in zijn borst opborrelen als gevolg van de aan de dag gelegde arrogantie die de jonge vrouw uitstraalde. Ze kon maar beter belangrijk zijn of hij zou dat lachje eens even brutaal van haar gezicht doen verdwijnen als het er verscheen. Piepende scharnieren klonken en het kleine houten deurtje van de wachterspost zwaaide open. De jonge man die hem zonet had afgelost stak zijn hoofd vanachter de deur, nieuwsgierig wat er te beleven viel. Zijn gemoedstoestand klonk steviger in zijn stem door toen Hendrick de knaap onmiddelijk beval naar de villa te lopen om te kijken of ze iemand onder die naam verwachtte. Vervolgens wende Hendrick zich terug naar de dame en glimlachte geforceerd en schraapte zijn keel.

Even geduld, vrouwe. Uw arriveren wordt aangekondigd. U euhm weet van wie dit landgoed is?

Kalmpjes hield hij zijn blik op haar gefixeerd, hopend wat meer uit haar los te peuteren
Back to top Go down
Kyna

Kyna


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 2012-12-06

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptyWed Feb 20 2013, 20:49

Op een veilig afstandje keek een meisje naar de poort. Er was een gast, maar een onbekende en dat op deze koude dag. Het was zo'n dag waar je haar statisch en pluizig van werd en de wangen rood en de neuzen van gingen lopen. De nagels kleurden blauw en als je niet warm genoeg was aangekleed, dan je lippen ook en leek het puntje van de neus wel bevroren. Maar Kyna was wel warm genoeg aangekleed. Dus het bleef bij de statische haren, de lopende neus en de rode wangen van de koude.

Kyna bestudeerde de wolkjes van adem die ze uitblies, terwijl ze aandachtig luisterde naar het gesprek. De wind stond haar kant op en droeg het geluid dus tot ver. Meeluisteren was het probleem niet. Hendrick leek geïrriteerd te zijn, dat hoorde ze aan zijn stem en de persoon voor de poort? Dat klonk als een vrouw, die behoorlijk zeker was van haarzelf. Dat kon écht zijn, of bluf. Dat was altijd maar afwachten.

Na een tijdje vond Kyna het wel welletjes. Ze kwam in beweging. Het lopen deed nog meer wind langs haar lichaam strelen en om zichzelf daar wat van af te schermen, sloeg ze de armen over elkaar en drukte ze die stevig tegen haar lichaam. Rustig deed ze de benodigde passen om bij de poort te arriveren. Haar jonge snoetje dook op naast de schouder van Hendrick.


Hoi! Wat kom jij hier doen?

Kyna vroeg het snel, voordat Hendrick haar alweer weg kon jagen, omdat ze zich met zaken bemoeide, waarbij haar neus helemaal niet was uitgenodigd, maar ze kon het niet laten. Ze vond het wel een gezellig idee namelijk, dat er ook andere meisjes hier langs kwamen, dat was misschien wel gezellig. De meerderheid van aanwezigen hier waren immers toch maar mannen. Het was niet dat ze nu perse thee wilde drinken, of wilde praten over breien en borduren, helemaal niet, maar praten en dingen samen doen met een vrouw was toch anders dan wanneer je het zelfde deed met een man.
Back to top Go down
Shivaya

Shivaya


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 2012-12-16

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptyFri Feb 22 2013, 15:50

Ze zag de irritatie van de wachter als een donkere schaduw over zijn gezicht neerdalen. De sfeer in het gesprek sloeg meteen om. Dit had een groter effect op haar dan verwacht, ze trok haar mantel wat verder om zich heen , rillend door de wind die plots extra koud aan voelde. Ze begon zich af te vragen wat de gevolgen waren, mocht dit mis gaan, mocht ze weggestuurd worden. Zouden ze haar wel wegsturen? Of zou haar iets ergers te wachten staan? Dit idee leek haar te absurd voor woorden, ze zou er maar niet vanuit gaan. In haar zak voelde ze een mes tegen haar been aan prikken, het had dan niet de omvang en kracht van een zwaard maar gaf haar wel de mogelijkheid sneller en behendiger te handelen. Ze hoopte het niet nodig te hebben.

Het verbaasde haar dan ook niet dat de wachter haar voor een gesloten poort liet staan, het wantrouwen was van zijn gezicht af te lezen, ze had niet bepaald vrienden gemaakt. Maar in plaats van haar wegsturen, zond hij een hulpje weg om naar haar naam te informeren. Verbaasd trok ze haar wenkbrauwen iets op, hij had haar evengoed weg kunnen sturen. Hij probeerde verder over haar doel van bezoek te informeren, maar zelf vond ze dat ze voldoende gezegd had. Ze grijnsde naar hem en antwoordde
. “Ik heb de tijd”

Terwijl ze dit zei was er een gezicht naast de wachter verschenen. Verbaasd knipperde ze met haar ogen, de hele sfeer klaarde op met de komst van deze jonge vrouw. Shivaya glimlachte vriendelijk naar de dame. Ze hield niet van autoriteiten, zoals een wachter, waaraan ze zich verplicht moest verantwoorden, maar deze vrouw kwam puur uit nieuwsgierigheid informeren. Shivaya nam aan dat ze niks had meegekregen van het gesprek hiervoor. Haar blik richtte ze nu op deze vrouw, de wachter negeerde ze verder. “Ik denk dat je het familiebezoek kan noemen” Antwoordde ze, het voelde als best wel een opluchting dat deze woorden eruit waren. Ze zweeg even en voegde er met een grijns aan toe. “Onaangekondigd”. Ze wist niet of er uberhaupt iemand aanwezig was en of ze welkom was. Maar ze zo vrij als ze was , kon ze komen en gaan wanneer en waar ze wilde en een afwijzing zou alleen een ander vervolg van haar reis betekenen, niet meteen het einde.
Back to top Go down
Kyna

Kyna


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 2012-12-06

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptyFri Feb 22 2013, 17:17

Familiebezoek?, herhaalde Kyna verbaasd. En onverwacht nog wel.
Ze was benieuwd van wie het meisje dan familie was. Of zou ze het niet letterlijk bedoelen.


Voor de zekerheid keek Kyna Hendrick maar niet aan, stel je voor, dan zou hij zijn kans zien om haar weg te sturen. Maar als ze nu gewoon stug door babbelde, misschien kon ze dan achter nog wel veel meer komen.
Voor wie kom je dan? En heb je dan ook cadeautjes bij je?
Want onverwachte verloren familie bracht altijd presentjes mee, toch? Of dat was in ieder geval wat Kyna dacht.
Voor haar zou er vast jammer genoeg niets bijzitten, maar dat nam ze dan maar voor lief.


Ik ben Kyna. Hoe heet jij? En kom je van ver? Blijf je hier ook logeren?

Oh, ze zat zo vol vragen. Hopelijk mocht het meisje snel binnen. Dan zou Kyna wel aanbieden om haar weg te brengen naar waar ze dan ook naartoe moest, want dan kon ze nog veel meer vragen stellen.
Back to top Go down
Shivaya

Shivaya


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 2012-12-16

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptyFri Feb 22 2013, 20:01

Shivaya knikte. Ze slaakte een klein zuchtje terwijl ze wat ongeduldig van het ene been op het andere been stapte. De jonge vrouw negeerde de wachter, of de vrouw moest heel belangrijk zijn of de wachter had minder overmacht dan ze in de eerste instantie gedacht had. Ze grijnsde en maakte dankbaar gebruik van de kans om aan de wantrouwige vragen van de wachter te ontsnappen. Shivaya schudde haar hoofd. Een vragen vuur werd op haar afgeschoten, de wachter had zich tenminste tot 1 vraag beperkt, deze jonge vrouw schoot een heel salvo aan vragen op haar af.

Ze wachtte geduldig tot alle vragen gesteld waren. De vrouw bleek Kyna te heten, ze herhaalde deze naam hardop zodat ze hem makkelijker kon onthouden.
“Kyna” Het was verwarrend, aangezien ze een bekende had die Kyra heette. Terwijl ze zo naar de jonge vrouw keek moest ze aan zichzelf denken in haar jongere jaren, voor ze op reis was gegaan, zij was precies zo geweest en bij deze gedachte verscheen er een brede lach op haar lippen. Ze was nog steeds wel een beetje zo en ze was ook nog zeker niet oud te noemen.

“Ik ben Shivaya” Besloot ze als eerste maar te zeggen. Er verscheen even een oprechte glimlach op haar lippen. “Leuk je te ontmoeten Kyna”. Vlak bij de poort stond een grote steen die goed als stoel kon dienen, ze liep hier heen en ging rustig zitten. Ze vermoedde dat ze nog wel even moest wachten en om nou pal voor de poort te staan, zou ook zonde van haar energie zijn. Bewust bewaarde ze de belangrijkste vragen voor het laatste, deels omdat ze deze nog niet wilde beantwoorden. Ze streek haar haren uit haar gezicht en vervolgde haar antwoorden salvo. “Ik ben geboren te Leiden maar ik woon nu in Heusden, ik denk dat je kan zeggen dat ik daar vandaan kwam” Ze zweeg even en voegde er daarna aan toe. “Maar ik reis veel dus je kan ook zeggen dat ik nergens vandaan kom omdat ik overal een beetje thuishoor” Ze glimlachte zwakjes, even richtte ze haar blik op de wachter maar al snel ging ze verder met het negeren van de persoon in kwestie.

“Ik weet niet of ik hier blijf logeren, ik dacht ik kom eens een kijkje nemen” Ze glimlachte. “Als dat mag tenminste” Dat laatste zei ze met een wat scherpere stem, ze benadrukte het woordje ‘mag’ en keek vanuit haar ooghoeken naar de wachter. Veel aandacht besteedde ze er niet aan want ze vervolgde haar verhaal al snel. “Voor wie ik kom? Voor familie” Zei ze wat ontwijkend. “Voor mijn grote broer, maar ook voor de rest” Ze ging snel verder met het volgende antwoord “En cadeautjes? Ik had dat inderdaad moeten meenemen” Ze baalde dat ze er niet aan gedacht had. “Maar met al mijn gereis is zo min mogelijk gewicht toch handig en dan vergeet je simpele dingen als cadeautjes al snel” Ze bloosde wat. Shivaya besloot dat ze nu genoeg over zichzelf gepraat had, ze keek Kyna aan. “En jij? Waar kom jij vandaan?” Ze zweeg even. “Tenminste, ik neem aan dat je hier niet geboren bent..of wel?”

Haar ogen bestudeerden het gezicht van de vrouw. Nieuwsgierig wat ze deed in zo’n mannen omgeving, deze gedachte sprak ze dan ook meteen uit. “Wat doe je in een mannenomgeving als deze?” Ze grijnsde, haar ogen begonnen te twinkelen terwijl ze de voor haar aannemelijke redenen opnoemde “Is het liefde? Avontuur? Kon je nergens anders heen? Verlangen naar vrijheid” Avontuur zou voor haar de reden zijn geweest, avontuur en de zoektocht naar vrijheid, dat waren de drijfveren van haar bestaan.
Back to top Go down
Hendrick
Head Security
Hendrick


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 2012-03-18

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptySat Feb 23 2013, 15:17

De wachter keek dwaas van links naar rechts terwijl hij rustig genegeerd werd en de twee hun praatje aan het maken waren. De hele situatie was er niet makkelijker op geworden wanneer de jonge Kyna op het toneel was verschenen. Gefrustreerd door het hele gebeuren en niet goed wetend hoe erop te reageren bleef Hendrick even stil. Voornamelijk het woord 'familiebezoek' had hem van slag gemaakt. Hij had niets vernomen van het arriveren van een Delasta of wie dan ook welke familie zou hebben verblijven op het het landgoed. Vertwijfeld wreef Hendrick door zijn korte haren, hij voelde er weinig voor een blunder te begaan tegenover een mogelijk gewaardeerde gaste maar met zijn voeten laten rammelen was ook niet zo zijn ding.

Kort schudde de wachter zijn hoofd maar net toen hij zijn mond wou opentrekken, werden een reeks van steeds luider wordende snelle passen achter hem hoorbaar. Toen Hendrick zich omdraaide zag hij de jonge knaap welke hij op pad had gestuurd, terug komen hollen uit de richting van het landhuis. Enkele tellen later werd de wachter iets in het oor gefluisterd, verstarde en slikte hoorbaar.
Nou goed dan mompelde hij half tegen de boodschapper, half tegen zichzelf. Open de poort.

Hendrick's bevel werd vrijwel onmiddelijk uitgevoerd en nu terug iets zelfzekerder wendde hij zich tot de jonge vrouw naast hem. Vrouwe Kyna, u bent wat laat voor uw afspraak. Als u zo goed wil zijn Dries hier te volgen. Vriendelijk glimlachte hij naar haar terwijl hij op de schouder van de boodschapper sloeg als bevestiging dat deze Dries was. Vervolgens wendde de wachter zich tot de gaste en maakte een klein hoffelijk buiginkje. Excuses voor de vertraging vrouwe, hopelijk begrijpt u dat we altijd even moeten controleren bij nieuwe gezichten. Welkom op Mont Royal. Met een uitnodigend gebaar duwde hij het ijzeren hek nog wat verder open. Als u zo vriendelijk wil zijn mij te volgen..
Back to top Go down
Kyna

Kyna


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 2012-12-06

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptySun Feb 24 2013, 00:42

Kyna wilde net antwoord geven op de vragen van de vrouw aan de andere zijde van de poort, toen ook zij de snelle voetstappen hoorde.
Daarna werd ze herinnerd aan haar afspraak.


Oeps... klonk het schuldbewust. Ik ga meteen.

Ze was het volledig vergeten. Ze had zich weer eens laten leiden door haar nieuwsgierigheid en enyhousiasme en was daarmee helemaal vergeten dat ze ook andere zaken te doen had gehad. Snel knikte ze maar.

Dag mevrouw Shivaya, groette ze de gaste en ze draaide zich om om met Dries mee te lopen. Ze stelde zich nog eens vrolijk voor aan de jongen en al snel was ze met de boodschapper aan het babbelen, terwijl hij haar de weg wees.
Back to top Go down
Raghnal
Chief
Raghnal


Aantal berichten : 1096
Registratiedatum : 2010-11-30
Age : 823

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptySun Feb 24 2013, 15:04

Er was zonat een bediende binnengekomen om te melden dat er een vrouwe aan de poort stond, hij mompelde wat over 'Delasta' en 'onbekend'. Raghnal keek eens vreemd op naar de bediende en beval hem haar binnen te laten. Hij dacht meteen aan zijn zusje.. Zou het? Hmm hij keek ons rond in zijn kamer om iets te zoeken om zich warm aan te kleden, het land kleurde nog steeds wit en de grond was nog altijd keihard. Hij greep zijn mantel en deed hem om, met zware passen liep hij door de gangen richting de poort om de gaste op te vangen.
Back to top Go down
Shivaya

Shivaya


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 2012-12-16

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptySun Feb 24 2013, 20:22

Shivaya was druk aan het praten tegen Kyna, ze merkte daarom in de eerste instantie niet dat de poort geopend werd. Dit merkt ze pas toen Kyna werd weggestuurd. Shivaya had geen antwoord meer gekregen op haar vragen en ze besloot deze vragen voor een later tijdstip te bewaren. Ze glimlachte naar de vrolijke dame. “Dag Kyna”. Antwoordde ze en ze stak bij wijze van groet haar hand op.

Nu ging ze zelf overeind staan, iets minder kalmpjes dan eerst. Ze liep met snelle passen richting de poort, alsof ze bang was dat de wachter zich nog zou bedenken. Eenmaal binnen ontspande ze lichtelijk. Ze nam nu de tijd om enigszins zenuwachtig haar kleren af te kloppen en haar mantel recht te trekken. Hierdoor merkte ze het welkom en de hoffelijke buiging van de wachter ietwat laat op.

Ze bleef even verstijfd staan, daarna verscheen er een brede glimlach.
“Dankuwel” antwoordde ze, ze keek de wachter even aan en kon het niet laten een beetje respect te voelen voor zijn manier van doen. “Zeg…” Aarzelde ze…Ik weet uw naam niet eens” Het voelde onnatuurlijk aan om ‘u’ te zeggen tegen iemand die ze daarvoor zo respectloos genegeerd had, toch was dit de vorm waarmee ze hem diende aan te spreken, vond ze. Ondertussen volgde ze hem, ze had geen idee waar hij haar bracht en gaf onderweg haar ogen goed de kost
Back to top Go down
Raghnal
Chief
Raghnal


Aantal berichten : 1096
Registratiedatum : 2010-11-30
Age : 823

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptySun Mar 03 2013, 12:45

Onderweg naar buiten kwamen ze mekaar tegen. Zijn zusje, zijn kleine zusje waar hij jaren voor gezorgd had. Zijn lieve kleine zusje. Een gemengd gevoel kwam in hem op, hij wou niet dat ze zich in een risicogebied begaf door met de Shaded Brethren om te gaan. Hij wou haar niet overladen met verwijten en vragen hij wandelde naar haar toe met een glimlach op zijn gezicht en strekte zijn armen uit om haar te omhelzen.

Zusje, welkom op Mont Royal
Back to top Go down
Shivaya

Shivaya


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 2012-12-16

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptyMon Mar 04 2013, 10:53

De deur opende en een man verscheen in de buitenlucht. Zijn manier van lopen, zijn vertrouwde gezicht, haar grote broer was niks veranderd. Een brede lach verscheen, het was voor haar gevoel lang geleden dat ze Raghnal voor het laatst gezien had. Ze probeerde zich te herinneren of hij die stoppelbaard altijd al had. Even bleef ze staan, ze keek vanuit haar ooghoeken even naar de wachter die haar door de poort begeleidde. Ze zette een paar stappen in haar broers richting, bleef weer even staan en liet toen haar enthousiasme volledig los. Een brede lach verscheen. “Broertje!” Riep ze enthousiast terwijl ze naar haar broer toe sprintte, ze maakte een wat onbevangen sprong naar zijn gestrekte armen om hem een dikke knuffel te geven, waarna het haar enige moeite kostte om haar evenwicht te bewaren. Zodra ze dit evenwicht weer had hervonden, keek ze hem aan. “Goed je weer te zien!” Ze zweeg even en met een iets kalmere stem vroeg ze. “Hoe gaat het met je?”
Back to top Go down
Raghnal
Chief
Raghnal


Aantal berichten : 1096
Registratiedatum : 2010-11-30
Age : 823

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptyMon Mar 04 2013, 17:42

Goed je weer te zien! Hoe gaat het met je?
Met een glimlach op zijn gezicht keek hij haar aan terwijl ze daar dolblij voor hem stond, zo is ze altijd wel al geweest.. Ze was bij iedereen die ze kende gekend als een meid die altijd een glimlach op haar gezicht had. Er waren belangrijke dingen die ze moesten bespreken.

Even keek Raghnal naar de wachters rondom hun en Kyna, hij knikte naar haar als teken van dank voor de ontvangst van zijn zusje. Deze plek was iets te privé om te praten.

Laten we even naar binnen gaan, ik zal wat te eten voor je klaar laten zetten. Daarna kunnen we praten
Back to top Go down
Shivaya

Shivaya


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 2012-12-16

Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya EmptyMon Mar 04 2013, 21:47

Raghnal was Raghnal. En toch, ze had zo’n gevoel dat er niet alleen rozegeur en maneschijn op komst was. Laten we even naar binnen gaan, ik zal wat te eten voor je klaar laten zetten. Daarna kunnen we praten. Even aarzelde ze, praten? Was er serieuze gesprekken op komst? Maar dan bedacht ze zich dat ze natuurlijk ook wel heel wat bij te praten hadden. Ze ontspande wat en glimlachte naar hem. “Dat lijkt me een goed plan” Antwoordde ze. Onderweg naar binnen babbelde ze vrolijk over van alles en nogwat, over de wachter en over de mensen die ze zag of een steen in de muur die scheef stond, nietszeggende onderwerpen. Stiekem was ze zenuwachtig voor de onderwerpen die komen gingen, haar keuzes waren niet altijd de juiste geweest en juist hierom hield ze het gesprek zo luchtig mogelijk. Kalmpjes wachtte ze haar eten af en nog rustiger aan at ze het op, zodra ze het eten op had keek ze Raghnaal aan. Ze zweeg even. “Waren er belangrijke zaken die je wou bespreken?” Afwachtend keek ze hem aan, ze hoopte dat hij haar uit zou lachen en het onderwerp luchtig zou houden.
Back to top Go down
Sponsored content





Aankomst Shivaya Empty
PostSubject: Re: Aankomst Shivaya   Aankomst Shivaya Empty

Back to top Go down
 
Aankomst Shivaya
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Aankomst Morrigan de Pirou

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mont Royal :: Mont Royal (Leiden) :: The Gates - De Poorten-
Jump to: